неділя, 29 травня 2022 р.

 

Витягти дитину з гаджета: чим загрожує надмірний екранний час

Екранний час — це можливість розвитку, навчання та спілкування з іншими в мережі. Але під час воєнного стану, коли все навчання перейшло в онлайн, діти проводять занадто багато часу в гаджетах. Які ознаки надмірного часу онлайн?

ЯКІ ОЗНАКИ НАДМІРНОГО ЧАСУ ОНЛАЙН У ДІТЕЙ?

  • Уникання соціальної взаємодії: коли розмовляєте з дитиною, то вона відповідає вам, але постійно дивиться в екран та не відривається від того, що там відбувається.
  • Дитина стає більш агресивною без явних на те причин, жаліється на відчуття перенавантаженості звичними справами: не виконує обов’язки по дому та домашню роботу, бо скаржиться на втому.
  • Погіршуються успіхи в навчанні, дитина стає неуважною та не може сконцентруватись на 
    • нні завдань.
    • Дитина не може припинити користуватися інтернетом або скоротити цей час.
    • Дитина не може дочекатися наступної можливості скористатись інтернетом і часто запитує: «А коли можна буде вже зайти в інтернет?»
    • Дитина може жалітись на фізичне самопочуття — головний біль, біль у шлунку, поганий зір.
    • Дитина не реагує на присутність інших людей поруч, так, ніби вона сама у кімнаті чи приміщенні, і в цей час уся її увага в екрані девайса.
    • Коли дитина довго не може зайти в мережу, то вона стає агресивною, проявляються істерики.
    Звичайно, що кожен окремий симптом не вказує на те, що дитина надмірно проводить час в мережі. Але якщо 5 із цих пунктів ви помічаєте постійно, це привід замислитись: можливо дитина забагато часу проводить в інтернеті і це впливає на її психологічний стан.

    ЧИМ НЕБЕЗПЕЧНА НАДМІРНА КІЛЬКІСТЬ ЧАСУ ОНЛАЙН?

    • Погіршення увагиТехнології дуже швидко розвиваються та вимагають миттєвої реакції, що впливає на тривалість уваги у дітей молодшого віку та підлітків.
    • Ризик виникнення депресії Підлітки та діти, які проводять багато часу онлайн, частіше повідомляють про проблеми психічного здоров’я.
    • Ожиріння Діти, що сидять у гаджетах, проводять менше часу на свіжому повітрі. У них розвиваються технологічні звички, що не передбачають фізичної активності. Це може призвести до підвищення рівня ожиріння.
    • Проблеми соціальної взаємодії Багато хто з користувачів вважає, що краще писати тексти чи спілкуватися в соціальних мережах, а не говорити особисто з людиною. Навіть коли діти перебувають разом, вони можуть більше часу проводити з телефоном, ніж у комунікації чи грі один із одним.Проблеми з поведінкоюДіти молодшого шкільного віку, які проводять з гаджетами більше, ніж дві години на день, схильні до соціальних проблем та проблем з увагою.
    • Насильство Діти схильні повторювати те, що вони бачать на екрані телевізора чи в гаджеті, а наразі все більше контенту зображує саме сцени насильства. Також, це може стати причиною того, що дитина буде вирішувати складні ситуації за допомогою насильницьких дій.
    • Персонажі на телебаченні та у відеоіграх часто показують ризиковану поведінку, наприклад, куріння та алкоголізм, а також підсилюють гендерно-рольові та расові стереотипи.

    ЯК ГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ ПРО ЕКРАННИЙ ЧАС?

    Цифрове середовище стало невід’ємною частиною життя сучасних підлітків. Проте важливо говорити з дитиною про екранний час та наслідки надмірного перебування в онлайні. Ось на що варто звернути увагу дитини:
    Контент
    Поцікавтесь, з яким контентом найчастіше взаємодіє дитина — це відео, онлайн-гра чи перегляд інформаційних матеріалів. Це дозволить зрозуміти, через що дитина проводить багато часу в мережі, бо, наприклад, перегляд відео може займати годину часу, або проходження одного рівня гри — декілька годин.
    Інтерес
    Що саме зацікавлює дитину в цьому? Чому саме такий тип контенту обирає? Що корисного бере з нього?
    Час
    Чи помічає дитина час, який проводить в інтернеті? Як вона думає, що саме впливає на збільшення часу онлайн? (наприклад, в онлайн-грі не помічаєш, як спливає час). Яким чином дитина може контролювати свій час онлайн? Наприклад, використовувати будильник чи таймер.
    Альтернатива
    Поцікавтесь, чи є щось у реальному житті, що подобається дитині, окрім цифрового середовища? Можливо, вона давно хотіла спробувати гру на музичному інструменті чи зібрати найбільший пазл. Як дорослі можуть підтримати дитину для реалізації цього?

    ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ КОНТРОЛЮВАТИ СВІЙ ЧАС ОНЛАЙН?

    Освітній проєкт #stop_sexтинг пропонує топ правил для дітей та підлітків, які ви можете обговорити разом з ними:
    • Встанови режим «не турбувати», коли виконуєш важливу роботу, наприклад, домашнє завдання.
    • Обмеж використання додатків, наприклад, тільки година в Інстаграмі на день — це допомагає виконувати все заплановане на день.
    • Важливо віднайти баланс між онлайн та офлайн: слідкуй, скільки часу без перерв «сидиш» в інтернеті та роби паузи для фізичної розминки.
    • Налаштовуй приватність для власної безпеки в мережі. Пам’ятай про те, що краще не розголошувати приватні дані (у тому числі й місце свого перебування), оскільки наші онлайн-друзі, якщо ми їх не знаємо у житті, так і залишаються незнайомцями.
    • Доповнюй свій активний час в інтернеті, коли граєш в ігри чи виконуєш якісь завдання, пасивним — перегляд відео на YouTube, наприклад.
    • Не забувай про спілкування наживо з тими, з ким ти живеш чи з ким можеш зустрітись із дотриманням правил безпеки під час війни.
    • Пам’ятай: проблеми зі сном, роздратування, коли немає поблизу гаджета, небажання бачитись з друзями — ознаки розвитку надмірного часу онлайн. Будь уважним до себе!
    • Запропонуйте дитині відвідати онлайн Digital Youth Forum 3 червня, що присвячений освіті у сфері безпечного, креативного та позитивного використання Інтернету та нових технологій. Це захід, що проводять у Польщі, він орієнтований на дітей, віком 13–18 років. Цього року весь захід буде перекладено українською мовою. Участь у DYF безкоштовна. Деталі про подію на сайті: https://digitalyouth.pl/ Чим це загрожує? Та як допомогти дитині контролювати свій час зі смартфоном?
    На зображенні може бути: телефон


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Навички, які необхідні педагогу, щоб надавати дітям підтримку: Активне слухання. Допомагаємо дитині впоратися з її почуттями. Дитині потр...