ГРУБІ
СЛОВА ПІД ЧАС УРОКУ
У класі стояла робоча тиша, учні перевіряли помилки в диктанті. Раптом у когось
з учнів вискочило грубе слово. Звичайно, від перенапруги, та й від того, що дурну помилку зробив, хтось не стримався, вилаявся на
весь клас. З жахом учні дивилися на Вчителя і чекали його реакції.
Ніхто не хотів зізнаватися, та Учитель цього і не
вимагав. Він спокійно попросив закінчити перевірку диктанту і приготуватися до
нового уроку. Перерва пройшла напружено, проблему треба було вирішувати негайно.
Коли продзвенів дзвоник на урок, хлопці від Вчителя
чекали строгих слів або нової казки, а він раптом оголосив усім, що
сьогодні урок “У школі клоунів”. – Початком уроку буде “Лайка овочами та фруктами”. Кожен з сусідом по парті почне
лаяти один одного тільки овочами та фруктами за моїм сигналом і
за сигналом закінчить лаятися.
Хлопці думали, що Учитель жартує, але він цілком
серйозно просигналив старт, і учні боязко, але сердито стали називати один
одного “капустою”, “картоплею”, “морквою”, “яблуком” та іншими “їстівними”
словами. Іноді до цього незрозумілого заняття підключався сам Учитель і
лаяв боязких учнів “буряком”, “апельсином”, “ріпкою” тощо. У відповідь його теж намагалися як слід “насварити”. Якщо
хтось використовував інші слова або торкався свого сусіда, то гра зупинялася,
відзначалося порушення, а потім знову продовжувалась за всіма правилами.
Після сигналу Учитель запропонував похвалити
один одного з ласкавою інтонацією квітами: Трояндочками, Тюльпанчиками,
Дзвіночками та ін. І знову гра продовжилася. Але деяким хлопцям хотілося ще
посваритися, і Вчитель повторював знову “Лайка овочами та фруктами”, а потім
знову всі перейшли до “Квіткових пестощів”. Деякі учні вдруге зверталися вже не
до свого сусіда, а вибирали собі іншого партнера. Учитель
їх розумів і дозволяв міняти пару.
ГРУБІ
СЛОВА ПІД ЧАС УРОКУ
У класі стояла робоча тиша, учні перевіряли помилки в диктанті. Раптом у когось
з учнів вискочило грубе слово. Звичайно, від перенапруги, та й від того, що дурну помилку зробив, хтось не стримався, вилаявся на
весь клас. З жахом учні дивилися на Вчителя і чекали його реакції.
Ніхто не хотів зізнаватися, та Учитель цього і не
вимагав. Він спокійно попросив закінчити перевірку диктанту і приготуватися до
нового уроку. Перерва пройшла напружено, проблему треба було вирішувати негайно.
Коли продзвенів дзвоник на урок, хлопці від Вчителя
чекали строгих слів або нової казки, а він раптом оголосив усім, що
сьогодні урок “У школі клоунів”. – Початком уроку буде “Лайка овочами та фруктами”. Кожен з сусідом по парті почне
лаяти один одного тільки овочами та фруктами за моїм сигналом і
за сигналом закінчить лаятися.
Хлопці думали, що Учитель жартує, але він цілком
серйозно просигналив старт, і учні боязко, але сердито стали називати один
одного “капустою”, “картоплею”, “морквою”, “яблуком” та іншими “їстівними”
словами. Іноді до цього незрозумілого заняття підключався сам Учитель і
лаяв боязких учнів “буряком”, “апельсином”, “ріпкою” тощо. У відповідь його теж намагалися як слід “насварити”. Якщо
хтось використовував інші слова або торкався свого сусіда, то гра зупинялася,
відзначалося порушення, а потім знову продовжувалась за всіма правилами.
Після сигналу Учитель запропонував похвалити
один одного з ласкавою інтонацією квітами: Трояндочками, Тюльпанчиками,
Дзвіночками та ін. І знову гра продовжилася. Але деяким хлопцям хотілося ще
посваритися, і Вчитель повторював знову “Лайка овочами та фруктами”, а потім
знову всі перейшли до “Квіткових пестощів”. Деякі учні вдруге зверталися вже не
до свого сусіда, а вибирали собі іншого партнера. Учитель
їх розумів і дозволяв міняти пару.
Щоб уникнути "емоційного вигорання"
- Плануючи робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров’я провести в найближчому парку або просто на вулиці, змінивши робочу обстановку. «Подорож» у переповненій маршрутці додому або на роботу можна замінити на прогулянку пішки.
- Плануйте робочий тиждень, місяць із визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше.
- Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із коханою людиною поза межами звичної повсякденності, відвідин мистецьких або спортивних заходів. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором на дивані.
- У пригоді стане професійний розвиток і самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу – курси підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі заходи покликані активізувати взаємозв’язки з колегами, активне спілкування в нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини.
- Банальним, але важливим компонентом боротьби зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є тісний зв’язок: неправильне харчування, зловживання спиртними напоями, тютюном посилюють прояви синдрому вигоряння. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день.
- Нове хобі може не тільки додати задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години, присвячені, приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного заспокоєння
- Категоричним правилом має стати відмові від роботи вдома та обговорення робочих проблем поза роботою.
- Зрештою, візьміть відпустку та просто забудьте про проблеми на роботі.
Немає коментарів:
Дописати коментар