НАМ - ПЕДАГОГАМ

ГРУБІ СЛОВА ПІД ЧАС УРОКУ


У класі стояла робоча тиша, учні перевіряли помилки в диктанті. Раптом у когось з учнів вискочило грубе слово. Звичайно, від перенапруги, та й від того, що дурну помилку зробив, хтось не стримався, вилаявся на весь клас. З жахом учні дивилися на Вчителя і чекали його реакції.

Ніхто не хотів зізнаватися, та Учитель цього і не вимагав. Він спокійно попросив закінчити перевірку диктанту і приготуватися до нового уроку. Перерва пройшла напружено, проблему треба було вирішувати негайно.

Коли продзвенів дзвоник на урок, хлопці від Вчителя чекали строгих слів або нової казки, а він раптом оголосив усім, що сьогодні урок “У школі клоунів”. – Початком уроку буде “Лайка овочами та фруктами”. Кожен з сусідом по парті почне лаяти один одного тільки овочами та фруктами за моїм сигналом і за сигналом закінчить лаятися.

Хлопці думали, що Учитель жартує, але він цілком серйозно просигналив старт, і учні боязко, але сердито стали називати один одного “капустою”, “картоплею”, “морквою”, “яблуком” та іншими “їстівними” словами. Іноді до цього незрозумілого заняття підключався сам Учитель і лаяв боязких учнів “буряком”, “апельсином”, “ріпкою” тощо. У відповідь його теж намагалися як слід “насварити”. Якщо хтось використовував інші слова або торкався свого сусіда, то гра зупинялася, відзначалося порушення, а потім знову продовжувалась за всіма правилами.

Після сигналу Учитель запропонував похвалити один одного з ласкавою інтонацією квітами: Трояндочками, Тюльпанчиками, Дзвіночками та ін. І знову гра продовжилася. Але деяким хлопцям хотілося ще посваритися, і Вчитель повторював знову “Лайка овочами та фруктами”, а потім знову всі перейшли до “Квіткових пестощів”. Деякі учні вдруге зверталися вже не до свого сусіда, а вибирали собі іншого партнера. Учитель їх розумів і дозволяв міняти пару.

 

 



Щоб уникнути "емоційного вигорання"

  1. Плануючи робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров’я провести в найближчому парку або просто на вулиці, змінивши робочу обстановку. «Подорож» у переповненій маршрутці додому або на роботу можна замінити на прогулянку пішки.
  2. Плануйте робочий тиждень, місяць із визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше.
  3. Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із коханою людиною поза межами звичної повсякденності, відвідин мистецьких або спортивних заходів. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором на дивані.
  4. У пригоді стане професійний розвиток і самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу – курси підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі заходи покликані активізувати взаємозв’язки з колегами, активне спілкування в нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини.
  5. Банальним, але важливим компонентом боротьби зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є тісний зв’язок: неправильне харчування, зловживання спиртними напоями, тютюном посилюють прояви синдрому вигоряння. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день.
  6. Нове хобі може не тільки додати задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години, присвячені, приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного заспокоєння
  7. Категоричним правилом має стати відмові від роботи вдома та обговорення робочих проблем поза роботою.
  8. Зрештою, візьміть відпустку та просто забудьте про проблеми на роботі.

 Пам’ятайте: 

«Це ваше життя, і ви живете тільки один раз!»

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Навички, які необхідні педагогу, щоб надавати дітям підтримку: Активне слухання. Допомагаємо дитині впоратися з її почуттями. Дитині потр...