Вчимося керувати часом5 порад для ефективного тайм-менеджментуПорада № 1. ЗРОЗУМІЙТЕ ЩО ЧАС Є Швидше за все, ви впевнені, що у вас немає жодної вільної хвилини. Тому встигати більше, знайти час на хобі або почати нову справу практично нереально. А ось ми думаємо, що навіть в самому щільному графіку можна відшукати вільні півгодини. Було б заради чого.Давайте перевіримо? Намалюйте таблицю з 7 колонок і 16-17 рядків. Колонки - для днів тижня, рядки - для активних годин у добі (сподіваємося, 7-8 годин ви спите). Тепер внесіть в таблицю всі справи на тиждень. Вказуйте абсолютно все, на що витрачаєте час - навіть душ, обід, похід в магазин, дорогу на роботу і назад. Напевно у вас залишаться порожні клітинки - це і є ваш вільний час. Зафарбуйте їх кольоровим маркером для наочності та правильно ними розпорядитися.Порада №2. ВИЗНАЧТЕ ПРІОРІТЕТИ Тайм-менеджмент не навчить вас встигати абсолютно все. Але це і не потрібно. Головне - визначити, які завдання для вас по-справжньому важливі. Це перший крок до ефективного розподілу часу.А щоб виділити головні завдання, потрібно зрозуміти кінцеву мету. У цьому допоможе метод АBC. Розділіть завдання на кілька рівнів: А - найважливіші, B - трохи менш важливі і так далі. Можна використовувати скільки завгодно рівнів, але врахуйте: чим їх більше, тим легше заплутатися в списку.Порада №3. ВІДМОВТЕСЯ ВІД МУЛЬТИЗАДАЧНОСТІ Насправді наш мозок не вміє працювати в режимі багатозадачності. Коли ви намагаєтеся зосередитися відразу на декількох речах, йому доводиться постійно перемикатися. Це, по-перше, знижує швидкість роботи.А по-друге, забирає більше сил. Тому набагато ефективніше - повністю зануритися в одну задачу і тільки після її виконання приступати до наступної.Порада №4. СКЛАДАЙТЕ СПИСКИ СПРАВ Обов'язково фіксуйте завдання і їх дедлайни. Рекомендуємо використовувати для цього декілька списків:глобальний - з довгостроковими планами і цілями;місячний - з завданнями на місяць;щоденний - з чітким переліком справ на день.Щоденний список завдань на наступний день складайте щовечора. Глобальний список найкраще повісити на видному місці для додаткової мотивації.Порада №5. ПАМ'ЯТАЙТЕ, ЩО НАЙКРАЩЕ - ВОРОГ ХОРОШОГОПерфекціонізм може зіграти з вами злий жарт, якщо не тримати його під контролем. Прагнення до ідеального результату може вилитися в затягування термінів, тому що вам ніколи не буде вистачати часу зробити все «як треба». Але краще зробити неідеально, ніж не зробити взагалі.
Джерело: Psychological Prospects Journal
Вчимося керувати часом
5 порад для ефективного тайм-менеджменту
Порада № 1. ЗРОЗУМІЙТЕ ЩО ЧАС Є
Швидше за все, ви впевнені, що у вас немає жодної вільної хвилини. Тому встигати більше, знайти час на хобі або почати нову справу практично нереально. А ось ми думаємо, що навіть в самому щільному графіку можна відшукати вільні півгодини. Було б заради чого.
Давайте перевіримо? Намалюйте таблицю з 7 колонок і 16-17 рядків. Колонки - для днів тижня, рядки - для активних годин у добі (сподіваємося, 7-8 годин ви спите). Тепер внесіть в таблицю всі справи на тиждень. Вказуйте абсолютно все, на що витрачаєте час - навіть душ, обід, похід в магазин, дорогу на роботу і назад. Напевно у вас залишаться порожні клітинки - це і є ваш вільний час. Зафарбуйте їх кольоровим маркером для наочності та правильно ними розпорядитися.
Порада №2. ВИЗНАЧТЕ ПРІОРІТЕТИ
Тайм-менеджмент не навчить вас встигати абсолютно все. Але це і не потрібно. Головне - визначити, які завдання для вас по-справжньому важливі. Це перший крок до ефективного розподілу часу.
А щоб виділити головні завдання, потрібно зрозуміти кінцеву мету. У цьому допоможе
метод АBC. Розділіть завдання на кілька рівнів: А - найважливіші, B - трохи менш важливі і так далі. Можна використовувати скільки завгодно рівнів, але врахуйте: чим їх більше, тим легше заплутатися в списку.
Порада №3. ВІДМОВТЕСЯ ВІД МУЛЬТИЗАДАЧНОСТІ
Насправді наш мозок не вміє працювати в режимі багатозадачності. Коли ви намагаєтеся зосередитися відразу на декількох речах, йому доводиться постійно перемикатися. Це, по-перше, знижує швидкість роботи.
А по-друге, забирає більше сил. Тому набагато ефективніше - повністю зануритися в одну задачу і тільки після її виконання приступати до наступної.
Порада №4. СКЛАДАЙТЕ СПИСКИ СПРАВ
Обов'язково фіксуйте завдання і їх дедлайни. Рекомендуємо використовувати для цього декілька списків:
глобальний - з довгостроковими планами і цілями;
місячний - з завданнями на місяць;
щоденний - з чітким переліком справ на день.
Щоденний список завдань на наступний день складайте щовечора. Глобальний список найкраще повісити на видному місці для додаткової мотивації.
Порада №5. ПАМ'ЯТАЙТЕ, ЩО НАЙКРАЩЕ - ВОРОГ ХОРОШОГО
Перфекціонізм може зіграти з вами злий жарт, якщо не тримати його під контролем. Прагнення до ідеального результату може вилитися в затягування термінів, тому що вам ніколи не буде вистачати часу зробити все «як треба». Але краще зробити неідеально, ніж не зробити взагалі.
Джерело: Psychological Prospects Journal
Джерело: Psychological Prospects Journal
Немає коментарів:
Дописати коментар