четвер, 8 квітня 2021 р.

May be a cartoon of дитина та текст «ΜΕжΙ дозволеного дитини MOEE дорослий: це мое ршення. дитина: я роблю те, що потрибно, що скаже мама тато вчитель. хочу дорослий: це твй вибр. дитина:я роблю, що хочу. домовлясмось дорослий: твй вибр y визначених мною межах. дитина: ми обговорюемо, домовляемось. я ооблю те, що хочу, але 3 певними обмеженнями. нформация на основi̇ книги "школяр "лниво" мами"" а.биковой. люстрация: Freepik. нфографка: наталя бðда. இ #небийдитину батьквська сплка EP»
БАЛАНС МІЖ «ХОЧУ» Й «ТРЕБА»
(для дошкільників та школярів)
Намалюйте на аркуші сектори (можна назвати «галявини») – червоним, жовтим, зеленим кольорами. І поясніть дитині, що є дозволеним для кожного кольору (яка поведінка - для якої сфери життя).
❤️ ЧЕРВОНИЙ – я роблю те, що потрібно, що скаже мама / тато / вихователь / тренер / вчитель.
💚 ЗЕЛЕНИЙ – я роблю, що хочу.
💛 ЖОВТИЙ – ми обговорюємо, домовляємось; я роблю те, що хочу, але з певними обмеженнями.
Дуже багато примх, протестів, непослуху буває в двох випадках.
❗️1. Коли забагато зеленого.
Слова «потрібно» тут нема. Дитина не звикла до відмов, знає, що всього можна домогтися істерикою.
❗️ 2. Коли забагато червоного.
Заборони створюють задушливу атмосферу, й дитина починає відвойовувати бодай малий клаптик зеленої галявинки… Причому вона не розуміє, що саме реально відвоювати, а що – нереально, та не вміє домовлятися (адже жовта галявина теж не проявлена), протестує проти всього підряд, навмання – а раптом вийде хоча б на трішки посунути межу червоної галявини.
Пояснюємо дитині значення галявин.
Для унаочнення робимо паперову ляльку й три сукні для неї. Дитина залучається до оформлення вбрання, розфарбовуючи одну сукню в червоне, другу в зелене, третю – в жовту.
У зеленій сукні можна гуляти зеленою галявиною, у жовтій – жовтою.
Проблеми починаються, коли лялька в зеленій сукні приходить на червону галявину (приклад з життя: дитина не слухає, перебиває, робить що хоче на уроці в школі). Або лялька в червоній сукні приходить на зелену галявину (ситуація дозволяє гратися й робити що хочеш, а дитина очікує вказівок). Це невідповідність ситуації.
Батьки часто теж плутають галявини, в різний час або одночасно посилають різні чи й протилежні меседжі щодо правил (чому ти такий несамостійний? і де твоя шапка?!) . Тож важливо бути послідовними й чіткими.
ЗЕЛЕНА галявина – це твій вибір.
ЧЕРВОНА – це моє рішення.
ЖОВТА – твій вибір у визначених мною межах (наприклад, зроби уроки в будь-який час протягом дня, але до 20:00).
Інформація на основі книги «Школярі «лінивої мами» А.Бикової.




Немає коментарів:

Дописати коментар

  Навички, які необхідні педагогу, щоб надавати дітям підтримку: Активне слухання. Допомагаємо дитині впоратися з її почуттями. Дитині потр...